Την Πέμπτη 7 Απριλίου η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας επισκέφτηκε τα Κάστρα στην Άνω Πόλη Θεσσαλονίκης και τον Λευκό Πύργο, στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος με τίτλο "ΚΑΣΤΡΑ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ".

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε άμεση επαφή με το αντικείμενο της έρευνάς τους, να διερευνήσουν τη σημερινή κατάσταση των μνημείων και τη φθορά του χρόνου σε συνδυασμό με τον ανθρώπινο παράγοντα. Επίσης τους δόθηκε η δυνατότητα να εκτιμήσουν την ενσωμάτωση των μνημείων στη σύγχρονη ζωή της πόλης ακολουθώντας τη διαδρομή από τα κάστρα μέχρι τον Λευκό Πύργο. Παράλληλα η υποομάδα που είχε αναλάβει τη διερεύνηση των κάστρων της Θεσσαλονίκης έκανε μία συνοπτική παρουσίαση του υλικού που είχε ήδη συγκεντρώσει το προηγούμενο διάστημα, σε συνάρτηση με την άμεση οπτική επαφή με τα μνημεία. Τέλος όλη η περιβαλλοντική ομάδα απόλαυσε τη μοναδική θέα που προσφέρει η πόλη από ψηλά και συγκέντρωσε φωτογραφικό υλικό, προκειμένου να το χρησιμοποιήσει στην τελική παρουσίαση της εργασίας της. Ήταν πράγματι μια δημιουργική  και ουσιαστική βιωματική εμπειρία και μία μορφή επιβράβευσης για την προσπάθεια και τη δουλειά των παιδιών! Φυσικά η επίσκεψη «έκλεισε» με μια απολαυστική ανοιξιάτικη βόλτα στην παραλία!

Λίγα λόγια για την περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας και το έργο της.

Την ομάδα αποτελούν οι μαθητές του Β1, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή που τους έγινε η πρόταση από τους υπεύθυνους καθηγητές να συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα «αγκάλιασαν» με ιδιαίτερο ενθουσιασμό την προσπάθεια. Το θέμα με το οποίο ασχολείται είναι: «Τα κάστρα στα Βαλκάνια» και το πρόγραμμα έχει ως σκοπό τη διερεύνηση των κάστρων στην περιοχή των Βαλκανίων και συγκεκριμένα στις χώρες της Ελλάδας, της Σερβίας, της Κροατίας και της Ρουμανίας. Πέρα από τη γνωριμία με την ιστορία των κάστρων στόχος είναι η εξοικείωση με την ιστορική έρευνα, η εκτίμηση των ιστορικών τόπων, η διερεύνηση των σχέσεων-επιρροών των ιστορικών μνημείων της περιοχής των Βαλκανίων, η συνειδητοποίηση της καταλυτικής παρουσίας του χρόνου αλλά και των ανθρώπινων ενεργειών στη διατήρηση των μνημείων.

Εκτός από τις γνώσεις σχετικά με το θέμα που αποκόμισαν οι μαθητές και την ευαισθητοποίησή τους σ΄ό,τι αφορά την αναγκαιότητα σεβασμού των ιστορικών μνημείων εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν, να καλλιεργήσουν το ομαδικό πνεύμα και να επιλύσουν τα διάφορα προβλήματα που ανέκυπταν στην πορεία, στοιχεία χρήσιμα στη μελλοντική τους ζωή.

Ήταν και εξακολουθεί να είναι, γιατί η προσπάθεια δεν έχει τελειώσει ακόμη, μία μοναδική εμπειρία τόσο για τα παιδιά όσο και για τους υπεύθυνους καθηγητές!