Ένα πρωινό του Φεβρουαρίου, η ομάδα Erasmus+ KA2,  που απαρτίζεται από 22 μαθητές και μαθήτριες από την Α και Β τάξη του σχολείου μας, συνοδευόμενη από τις υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος και τον Διευθυντή του σχολείου, επισκέφτηκε τον Γεωργικό Οργανισμό «Δήμητρα», Ινστιτούτο εδαφολογικών πόρων στην Σίνδο. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια προετοιμασίας των συμμετεχόντων για την  2η κινητικότητα (Ελλάδα) με θέμα την Κλιματική Αλλαγή.

Εκεί ο Δρ. Ανδρέας Παναγόπουλος (Διαχείριση Υδατικών Πόρων)μέσα από μια πλήρως ενημερωτική και ενδιαφέρουσα παρουσίαση, μας εξήγησε πολύ απλά  τις σχέσεις τον παραγόντων που επηρεάζουν την αλλαγή του κλίματος άλλα και μας «προφήτεψε» πως μπορεί να εξελιχθούν οι καταστάσεις όσον αφορά τον πλανήτη μας, τα επόμενα χρόνια.

           Η ουσία της παρουσίασης του βρισκόταν στο σύμπλεγμα Νερό-Ενέργεια-Τροφή. Το βιοτικό  μας επίπεδο αυξάνεται συνεχώς, αυτό όμως σημαίνει και αύξηση χρήσης των παραπάνω παραγόντων καθώς και το αντίστροφο. Κατά συνέπεια υπάρχουν επιπτώσεις στο περιβάλλον.

   Στην συνέχεια, μας ξενάγησαν στα εργαστήρια της εγκατάστασης όπου αναλύουν δείγματα εδάφους και νερού των γύρω περιοχών(ΙΕΥΠ – Εργαστήριο Φυσιοχημικών Δοκιμών Εδάφους Νερού Φυτικών Ιστών). Είχαμε τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε από κόντα επαγγελματικό εξοπλισμό, ενώ ταυτόχρονα, το πιο εντυπωσιακό κατά τη γνώμη μου, ήταν ότι  μπορέσαμε να κάνουμε τη σύνδεση της θεωρίας που διδασκόμασταν στο σχολείο με την πράξη που βρισκόταν μπροστά μας, με αποτέλεσμα την βαθύτερη κατανόηση της χημείας στην προκειμένη.

Καθώς η επίσκεψη μας έφτανε στο τέλος της, η ομάδα μας ήξερε ότι έφευγε εφοδιασμένη με καινούργιες πληροφορίες και γνώσεις που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει για την πληρέστερη ολοκλήρωση των ερευνών μας και την διεκπεραίωση των δραστηριοτήτων κατά την διάρκεια της εβδομάδας Erasmus + που θα ακολουθούσε τον Μάρτιο.

Πανταζοπούλου Ελισάβετ – Β2

Στις 02/05 και ώρα 21.00-23.00, πραγματοποιήθηκε η 2η τηλεδιάσκεψη στα πλαίσια του Erasmus+ KA2, αυτήν την φορά ανάμεσα σε καθηγητές και μαθητές και των 4 σχολείων από τις 3 χώρες που συμμετέχουν  στο πρόγραμμα. Η συμμετοχή στην τηλεδιάσκεψη άγγιξε τα 50 άτομα, με τα περισσότερα από αυτά να έχουν ενεργό ρόλο, πράγμα που καθιστά την συγκεκριμένη τηλεδιάσκεψη ιδιαίτερα επιτυχημένη.

 

 

Το Σάββατο 25/4/2020 και ώρα 17.00-19.00, εν μέσω παγκόσμιας καραντίνας, λόγω της πανδημίας που οφείλεται στον ιό covid-19, πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη των εμπλεκομένων καθηγητών στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ KA2 με τίτλο «eSTEM 4.0”.

Αρχικά, όλοι αναφέρθηκαν στις συνθήκες  που επικρατούν στη χώρα τους και στην απογοήτευση τους για τη ματαίωση της κινητικότητας που επρόκειτο να γίνει στις 16-20 Μαρτίου 2020  στο σχολείο μας, 2o ΓΕΛ ΑΓ.ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ.

Στη συνέχεια, οι υπεύθυνοι  κάθε σχολείου περιέγραψαν τις δράσεις που έχουν γίνει στα σχολεία τους τους τελευταίους μήνες με σκοπό τη διάχυση του προγράμματος και συζήτησαν προτάσεις που αφορούν τη συνέχιση του,  κάτω από τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν παγκοσμίως.

Επίσης, προγραμματίστηκε τηλε-συνάντηση καθηγητών και μαθητών από όλα τα σχολεία την Κυριακή 2/5/2020 με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων, την ανάθεση δράσεων, την ανασύνταξη όλων των εμπλεκομένων, καθώς και την αναθέρμανση των σχέσεων μεταξύ των μελών.

 

Η συνάντηση έληξε με την ευχή και την προσδοκία, από όλους, οι προγραμματισμένες κινητικότητες να πραγματοποιηθούν δια ζώσης  και με ασφάλεια  το συντομότερο δυνατόν, όταν οι ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνει αυτή τη στιγμή  η ανθρωπότητα το επιτρέψουν.

eSTEM 4.0 Partner's Online Meeting: Ανάρτηση της τηλεδιάσκεψης στο διαδίκτυο

https://www.youtube.com/watch?v=BL1jfyHlXrY&feature=youtu.be

 

Υπεύθυνη Προγράμματος : Καλυβιάνου Δήμητρα ΠΕ04

Ύστερα από τους εγκάρδιους χαιρετισμούς όλων των εκπαιδευτικών, τα παιδιά χρησιμοποιώντας το διαδικτυακό εργαλείο https://www.menti.com/ δημιούργησαν ένα συννεφόλεξο, απαντώντας στην ερώτηση What are the factors that cause climate change?”

και στην συνέχεια ο συντονιστής της τηλεδιάσκεψης Unsal Saper σχολίασε τις απαντήσεις των μαθητών και μοιράστηκε μαζί με όλους την οθόνη του προκειμένου τα παιδιά να διαβάσουν μερικές από τις αναρτήσεις  τους https://padlet.com/ttigre93/5nseo1ms5nrxinpk σχετικά με την ερώτηση που τους είχε ανατεθεί ως προεργασία What do you think about Climate Reality and Corona Virus? Is there a connection between air pollution and the covid-19?”

Τέλος, καθηγητές και μαθητές πρότειναν τις προσωπικές τους ιδέες για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε το περιβάλλον παρόλο που είμαστε κλεισμένοι στο σπίτι -  “ Ways to Take Climate Action while stuck at Home”.

Προτού ολοκληρωθεί η συνάντηση, ο υπεύθυνος συντονιστής του προγράμματος μας ενημέρωσε για την διάχυση του προγράμματος στα κοινωνικά δίκτυα και την δημιουργία διαδικτυακής εκπαιδευτικής πλατφόρμας eSTEM 4.0.

Η τηλεδιάσκεψη έκλεισε με τον πλέον διασκεδαστικό και συνάμα εκπαιδευτικό τρόπο για όλους, την συμμετοχή σε ένα διαδραστικό quiz με θέμα την Κλιματική Αλλαγή και τους εκτυπωτές 3D, μέσω του διαδικτυακού εργαλείου https://kahoot.it/ ( το παιχνίδι έχει ανέβει και στην πλατφόρμα etwinning – Twinspace - eSTEM 4.0. για να μπορέσουν οι μαθητές να το επαναλάβουν και  να εμπεδώσουν τις νέες τους γνώσεις). Τις 3 πρώτες θέσεις κατέλαβαν μαθητές και από τις 3 χώρες! Ιταλία – Ελλάδα – Τουρκία!

 Συγχαρητήρια σε όλους και όλες!

Υπεύθυνη Προγράμματος – Contact Person: Γκιοτλή Αθανασία ΠΕ06